Manažerská akademie pro nově a nedávno jmenované manažery

Ing. Halka Baláčková MBA, PCC
Ing. Halka Baláčková MBA, PCC
Mgr. Alena Jáchimová
Mgr. Alena Jáchimová
Manažerskou akademii pro nově a nedávno jmenované manažery PREZENČNĚ zakoupíte ZDE

Modul 1: MANAGEMENT A VEDENÍ LIDÍ - 2denní

Určeno provšechny manažery a vedoucí projektů, kteří nedávno nastoupili na vedoucí pozici, chtějí se v ní rychle zorientovat a vyvarovat se zbytečných chyb. Seminář je určen zejména pro lidi bez předchozích znalostí ve vedení lidí, zejména pro technické a inženýrské pracovníky a profese. 

Účastníci si plně uvědomí svou manažerskou roli ve společnosti, rychle se vní zorientují a ujasní si své zodpovědnosti a priority. Dále si rozšíří své znalosti adovednosti tak, aby mohli okamžitě lépe komunikovat se svým okolím, rychleji a efektivněji řešili manažerské úkoly a mohli dodávat věci kvalitně a včas. Lety prověřený seminář velkou měrou přispívá k efektivitě a pohodové atmosféře vtýmech i ve firmách, kde lidé pracují a napomáhá tak dalšímu úspěšnému rozvoji podniků vČeské republice. 

Program 

  • Role a poslání manažerana různých úrovních řízení klíčové manažerské kompetence jak jsem na tom, osobní analýza, moje silné stránky a příležitosti ke zlepšeníproč být vůbec manažerem, osobní motivace účastníků. 

  • Styly vedení lidí vdnešní doběstarý versus nový přístup klidem, kdy jsou lidé výkonní a jaké podmínky pro to manažeři musejí vytvořit, mýty a pověry vmanagementu, technik jako manažer, žena-manažerka, mladší lidé ve vedení starší generace 

  • Parametry dobrých cílů, jak přebírat úkoly od nadřízených a předávat je dál kdy jsou cíle motivující a čeho se vyvarovat, SMART - PEK pravidlo. 

  • Komunikace manažera - zásady efektivní komunikace, příprava na rozhovory efektivní předávání a přijímání informací, komunikcae verbální a neverbální a jejich vliv na zapojení lidí. 

  • Vedení manažerských rozhovorů –  struktura a zásady vedení rozhovorů slidmi v jakékoliv manažerské situaci, na co pozor a jak mít rozhovor ve svých rukách. 

  • Delegování úkolůproč je klíčové, jaké úkoly delegovat a jaké ne, styly delegování a motivace lidíjak pracovat snámitkami zaměstnanců. 

  • Motivace lidíco lidi motivuje, motivační a hygienické faktory, rozdíly mezi generacemi anarůzných pozicích. Metoda 5x proč aneb jak dostat motivaci do každého rozhovoru. 

  • Kde jsou moji lidé - situační matice. Plán manažera pro rozvoj svých lidí a spolupráci s nimi. 

  • Podávání apřijímání zpětné vazby, kritika a oceňovánípráce schybami vroli manažera jak se na rozhovory připravit a jak je vést tak, aby byla možná náprava, ale nevznikl zbytečný konflikt 

  • Kontrola a hodnocení výkonu – proč a jak ji dělat rychle a kvalitně, význam oceňování a oslav úspěchů pro růst lidí i firem. 

  • Akční plány účastníků 

Metody výuky

Zajímavé poznatky vědy předávané zážitkovou formou. Škola hrou. Moderovaná diskuze účastníků, maximální zaměření na procvičení praktických situací, hraní rolí, osobní testy, skupinové asamostatné práce, případové studie, videotrénink. Případové situace a práce s kamerou, řešení konkrétních případů zpraxe účastníků. Maximálně pragmaticky a prakticky pojatý seminář.


Modul 2: SEBEŘÍZENÍ MANAŽERA - 1denní 

Aby mohli manažeři své týmy a lidi skutečně dobře vésti, musí být sami vedoucí skutečně dobře zorganizování, mít jasno v prioritách svých, svého oddělení i okolních spolupracujících týmů. Jedině manažer, který jasno , může své lidi a projekty vést kvalitně, efektivně a rychleTento trénink vám pomůže nabrat nejdůležitější techniky, jak toho dosáhnout 

Tento seminář maximálně podporuje a propojuje oba další semináře z cyklu Manažerské akademie, a to Managament a vedení lidí a Manažer jako týmový kouč. 

Program 

  • Manažerské plány - krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé. Operativa - taktika - strategie. Typy úkolů a plánů a jejich propojení 

  • Priority a role manažera - kolo priorit. Kde jsem , co mi jde a co méně? 

  • FLOW - kdy jsou lidé efektivní. Výkon a co ho narušuje. 

  • Matice důležitosti a naléhavosti - matice manažera, matice týmu a oddělení 

  • Zapojení lidí do stanovování priorit. Kde máme nejasnosti a co s tím 

  • Práce s časovými osami. Jak naplňovat dlouhodobé cíle a neodkládat je. 

  • Proč a jak vést plány na očích aneb proč platí „Co vidím, to řídím.“ 

  • Význam dokončování, vyhodnocování a oceňování výsledků 

  • Stres. Kdy je stres užitečný a kdy již brzdí výkon lidí. Jak se rozhodovat ve stresu. Metoda STOP. 

  • Změny návyků a odpor ke změně u lidí, a co s tím? Atomové návyky 

  • Akční plány účastníků 

Metody výuky

Seminář je veden vysoce zajímavou a vtahující formou plnou cvičení, her, sebepoznání, sdílení situací a příkladů z praxe, jednoduchých užitečných návodů a pomůcek do praxe, brain-friendly neboli formou přátelskou k mozku za využití flipchartů, vizualizace a příběhů i metafor. Lektorka čerpá ze své více než dvacetileté praxe práce s týmy a se skupinami, i ze stovek individuálních koučovacích rozhovorů s manažery 


Končí doba individualismu, ichází doba týmové spolupráce. Toto platí přinejmenším pro osvícené firmy. Jedinec ve firmě bez spolupráce s druhými je osamocen, ztracen a často naráží v konfliktech s ostatními. 

Lidé ve firmách tráví podle výzkumů 42% času tím, že zkoumají, jak mají pracovat s druhými lidmi, s kým a jak mají komunikovat, komu a čemu se vyhnout. Umíte si představit, co to firmu stojí? Co tedy s m? Manažeři a vedoucí si musí začít uvědomovat, že nevedou jen jednotlivce, ale celé týmy. 

Málokdo však o této oblasti něco skutečně , ve školách jsme se to neučili. Přitom máme nyní k dispozici nepřeberně výzkumů a důkazů o tom, jak efektivní a naplňujícímůže být dobrápráce v týmu. Tak proč na to jít stylem pokus - omyl, když to někdo dávno vymyslel 

Program 

  • Co je tým a co je skupina, hlavní rozdíly. Kdo jsme my - kým je „můj tým“?  

  • Proč se spolupráce v týmech skutečně vyplácí a dobré týmy dosahují dlouhodobě mnohem více 

  • Jak fungují vysoce konné týmy - kde se nachází můj tým a co s ním v nejbližší době dělat? Mapa situace a její SWOTka 

  • Fáze vývoje týmů - kde jsme jako tým, kde jsem jako leader a co to pro / pro nás znamená 

  • Rozhodování v týmech. Čtyři možnosti a jejich vliv na zapojenost lidí 

  • Týmová chartaneboli užitečné dohody pro práci vysoce efektivních týmů 

  • Metodologie „Jak NASA buduje týmy: Čtyři dimenzea osm nejdůležitějších dovedností nutné pro efektivitu týmů i jejich leaderů. Kde jsme my a co chceme začít ihned uplatňovat.   

Metody výuky

Seminář je veden vysoce zajímavou a vtahující formou plnou cvičení, her, sebepoznání, sdílení situací a příkladů z praxe, jednoduchých užitečných návodů a pomůcek do praxe, brain-friendly neboli formou přátelskou k mozku za využití flipchartů, vizualizace a příběhů i metafor. Lektorka čerpá ze své více než dvacetileté praxe v práci s týmy a se skupinami, i z bohatého zahraničního know-how 

  • Řadu věcí si vyzkoušíte v malých týmech na místě a dozvíte se něco zajímavého i sami o sobě či o svých lidech 

  • Odnesete si užitečné návody, jak postupovat v oceňování, proč je důležitá jasnost v rozdělování rolí, zodpovědností a pravomocí i jak si v týmu nastavit užitečná pravidla spolupráce 

  • Odejdete se svém akčním plánem, co ve svém týmu můžete sami začít dělat a jak ze „surové hmotyvybudovat zářící ostrůvek pozitivní deviace vysoké výkonnosti a dobré nálady ve svém týmu a firmě.


Modul 4: MANAŽER JAKO MEDIÁTOR aneb jak pracovat s obtížnými rozhovory a konflikty - 2denní

Rozdílnost, nedorozumění a konflikty a jak s nimi efektivně pracovat?  

Klíčovou myšlenkou semináře je: 

  • že konflikty jsou nevyhnutelnou součástí života,  

  • že nemusí být pouze škodlivé,  

  • že mohou být užitečné, když s nimi umíme zacházet,   

  • že jejich přítomnost je zdravá a jejich absence může být varovným signálem. 

Málokdo miluje konflikty a většina z nás je ani vědomě nevyhledává. Přesto se s nimi setkáváme si to přejete či nikoli. Pokud jste vstoupili do role šéfa či šéfky, očekává se od vás, že budete usnadňovat svým lidem obtížné rozhovory a pomůžete jim projít úspěšně konfliktem, který zabraňuje posunout se a „žere energii, která jinde chybí. Role šéfa po vás chce, abyste se uměli s konflikty vyrovnat a naučili se s nimi efektivně pracovat. 

Cíle: 

  • Poznat, co je konflikt a jak k nim běžně přistupujeme. 

  • Uvědomíte si vlastní omyly při řešení konfliktů. 

  • Proměnit konflikty ve zdroj růstu a učení se, nepřistupovat k nim pouze jako k něčemu, čeho se musíme vyvarovat. 

  • Osvěžit si pravidla nenásilné a přímé komunikace 

  • Dozvědět se, jak vytvářet podmínky pro zdravý konflikt (na pracovišti 

Program 

  • Konflikty a nedorozumění, jak vznikají 

  • Lidský mozek: proč je náchylný k neobjektivitě a konfliktům  
    Rozlišování: Objektivní realita vs. Subjektivní názor 

  • Mýty o zvládání konfliktů a obtíží - Jak jako lidé běžně řešíme obtíže, konflikty  

  • Osobní inventura: Jak přistupuji ke konfliktům, co se mnou konflikty, spory a nesouhlas dělají 

  • Nespokojenost a vnitřní konflikt:

    • Jak nepadat do hry na oběť a pachatele (radikální otevřenost) 

    • Tři klíče, jak se s konfliktem spřátelit

    • Zkoumání vnitřní síly a zkrocení „ducha“ konfliktu 

  • Zvládání emocí a stresu, které obtíže vyvolávají 

  • Odolnost: jak sebe připravit na obtížný rozhovor a posílit vnitřní rovnováhu, aby konflikty nepřerůstaly přes hlavu. 

  • Pozitivní aspekty konfliktu.  

  • Konflikty na pracovišti: Protihráč nebo spoluhráč?  

  • Manažer v roli mediátora, toho, kdo usnadňuje obtížné rozhovory 

  • Proces mediace na pracovišti - Jak postupovat v obtížných situacích 

  • Komunikační dovednosti pro mediaci konfliktu 

    • Jak se sbírá odvaha vstoupit do obtížného rozhovoru

    • Jak naslouchat těm, kteří jsou součástí sporu 

    • Jak odhalit jejich potřeby a zájmy a směřovat k řešení

    • Jak citlivě „zatahat za uši“, když se objeví emoce („berme si to osobně“) 

  • Respekt a úcta: jako hodnoty zdravých vztahů na pracovišti 

  • Procvičování situací z praxe s využitím nástrojů

 Metody výuky

  • Uvedení do tématu a klíčové poznatky z nejnovějších výzkumůinteraktivní výklad 

  • Učení hrou, drobná cvičení a experimenty, které podpoří sebereflexi a sebepoznání účastníků ve vztahu k tématu 

  • Trénink dovedností a technik v dyádách a triádách 

  • Modelování a řešení situací z praxe, práce se zpětnou vazbou  

  • Příklady a zkušenosti z praxe, diskuse v malých skupinách

 

Modul 4: MANAŽER JAKO MEDIÁTOR aneb jak pracovat s obtížnými rozhovory a konflikty - 2denní

Rozdílnost, nedorozumění a konflikty a jak s nimi efektivně pracovat?  

Klíčovou myšlenkou semináře je: 

  • že konflikty jsou nevyhnutelnou součástí života,  

  • že nemusí být pouze škodlivé,  

  • že mohou být užitečné, když s nimi umíme zacházet,   

  • že jejich přítomnost je zdravá a jejich absence může být varovným signálem. 

Málokdo miluje konflikty a většina z nás je ani vědomě nevyhledává. Přesto se s nimi setkáváme si to přejete či nikoli. Pokud jste vstoupili do role šéfa či šéfky, očekává se od vás, že budete usnadňovat svým lidem obtížné rozhovory a pomůžete jim projít úspěšně konfliktem, který zabraňuje posunout se a „žere energii, která jinde chybí. Role šéfa po vás chce, abyste se uměli s konflikty vyrovnat a naučili se s nimi efektivně pracovat. 

Cíle: 

  • Poznat, co je konflikt a jak k nim běžně přistupujeme. 

  • Uvědomíte si vlastní omyly při řešení konfliktů. 

  • Proměnit konflikty ve zdroj růstu a učení se, nepřistupovat k nim pouze jako k něčemu, čeho se musíme vyvarovat. 

  • Osvěžit si pravidla nenásilné a přímé komunikace 

  • Dozvědět se, jak vytvářet podmínky pro zdravý konflikt (na pracovišti 

Program 

  • Konflikty a nedorozumění, jak vznikají 

  • Lidský mozek: proč je náchylný k neobjektivitě a konfliktům  
    Rozlišování: Objektivní realita vs. Subjektivní názor 

  • Mýty o zvládání konfliktů a obtíží - Jak jako lidé běžně řešíme obtíže, konflikty  

  • Osobní inventura: Jak přistupuji ke konfliktům, co se mnou konflikty, spory a nesouhlas dělají 

  • Nespokojenost a vnitřní konflikt:

    • Jak nepadat do hry na oběť a pachatele (radikální otevřenost) 

    • Tři klíče, jak se s konfliktem spřátelit

    • Zkoumání vnitřní síly a zkrocení „ducha“ konfliktu 

  • Zvládání emocí a stresu, které obtíže vyvolávají 

  • Odolnost: jak sebe připravit na obtížný rozhovor a posílit vnitřní rovnováhu, aby konflikty nepřerůstaly přes hlavu. 

  • Pozitivní aspekty konfliktu.  

  • Konflikty na pracovišti: Protihráč nebo spoluhráč?  

  • Manažer v roli mediátora, toho, kdo usnadňuje obtížné rozhovory 

  • Proces mediace na pracovišti - Jak postupovat v obtížných situacích 

  • Komunikační dovednosti pro mediaci konfliktu 

    • Jak se sbírá odvaha vstoupit do obtížného rozhovoru

    • Jak naslouchat těm, kteří jsou součástí sporu 

    • Jak odhalit jejich potřeby a zájmy a směřovat k řešení

    • Jak citlivě „zatahat za uši“, když se objeví emoce („berme si to osobně“) 

  • Respekt a úcta: jako hodnoty zdravých vztahů na pracovišti 

  • Procvičování situací z praxe s využitím nástrojů

 Metody výuky

  • Uvedení do tématu a klíčové poznatky z nejnovějších výzkumůinteraktivní výklad 

  • Učení hrou, drobná cvičení a experimenty, které podpoří sebereflexi a sebepoznání účastníků ve vztahu k tématu 

  • Trénink dovedností a technik v dyádách a triádách 

  • Modelování a řešení situací z praxe, práce se zpětnou vazbou  

  • Příklady a zkušenosti z praxe, diskuse v malých skupinách

 

TermínMnožstvíCena bez DPHCena s DPH
Profil lektora
Ing. Halka Baláčková MBA, PCClektori@studiow.cz

nezávislá lektorka, konzultantka a koučka od roku 2001, je trenérkou mezinárodní koučovací školy Erickson Coaching International a členkou ICF s titulem PCC (Professional Certified Coach), jejím posláním je kultivovat manažerské prostředí českých i mezinárodních firem a tím přispívat k úspěšnému rozvoji lidí, týmů i celé společnosti

Profil lektora
Mgr. Alena Jáchimoválektori@studiow.cz

lektorka managementu a osobnostního rozvoje, koučka

Potřebujete nakoupit rychle a bez registrace? Pomůžeme Vám.
Jsme tu pro Vás každý pracovní den od 8:00 do 16:30.
Volejte +420 606 610 126 nebo pište na studiow@studiow.cz.
Organizační pokyny:

Je možné se účastnit jak kompletní akademie, 
tak i pouze vybraných modulů. 
 

Důležité je jen dobře si prostudovat anotace 
jednotlivých 
modulů 
tak, aby účastník dostal přesně to, co očekává.
 


MODUL 1 - Halka Baláčková
Management a vedení lidí
pro nově a nedávno jmenované manažery

4. - 5. září 2024, 09:00 - 16:00

MODUL 2 - Halka Baláčková
Sebeřízení manažera

7. října 2024, 09:00 - 16:00

MODUL 3 - Halka Baláčková
Manažer
 jako týmový kouč
 

8. října 2024, 09:00 - 16:00

MODUL 4 - Alena Jáchimová
Manažer jako mediátor aneb jak pracovat
s obtížnými  rozhovory a konflikty 

13. - 14. listopadu 2024, 09:00 - 16:00

 

Mapa
Vidět víc
Slyšet víc
Zkusit víc
Říct víc
Aktuální katalog

Aktuální katalog našich seminářů si můžete stáhnout ve formátu PDF.

Copyright 2002 – 2024 © Studio W s.r.o.Nastavení cookiesObchodní podmínkyZpracovaní osobních údajů