Motto: „Pokud ze sebe uděláme ovci, vlci nás sežerou.“
Monopolní či dominantní dodavatel často bývá noční můrou nákupčích. Protože si je vědom své síly a nenahraditelnosti, má velmi silnou vyjednávací pozici. Těžko hledáme manévrovací prostor při jednání s ním a způsoby, jak dosáhnout dobrého výsledku při vyjednávání. Obtížné bývá i přimět takového dodavatele k plnění dohod.
Určeno pro nákupčí, referenty nákupu, disponenty a manažery nákupu, kteří vyjednávají s rozhodujícími, dominantními a těžko nahraditelnými dodavateli.
Cíl:
Naučit se zvládat strategii a techniku vyjednávání s rozhodujícími, dominantními a těžko nahraditelnými dodavateli Naučit se pragmaticky a věcně stanovit své vyjednávací cíle, zhodnotit své šance na úspěch a důvěřovat si
- Zdroje síly vyjednavače
- BATNA jako východisko pro přípravu jednání s dominantními dodavateli
- Definice pojmu BATNA, její příprava
- Hlavní chyby při jednání s partnerem řádově větším, než jsme my sami
- Zájmy a postoje ve vyjednávání
- Vyjednávací taktiky – vyjednávání s velkým partnerem musí začít dlouho před tím, než usedneme k vyjednávacímu stolu
- Umění rozkrýt sféry vlivu ve velké firmě, abychom vyjednávali nejen správně, ale také se správnými lidmi
- Změna kontextu vyjednávání v případě, že se nevyvíjí správným směrem
- Způsoby, jak obrátit síly partnera ve svůj prospěch
- Manipulativní techniky (nátlak, vyhrožování, ironie, lhaní aj.), jejich rozpoznání a obrana proti nim
- Konkrétní příklady z praxe a jejich rozbor
Metody výuky:
Seminář je velmi interaktivní| účastníci jsou zapojeni do celého procesu| Modelové situace| hry| videoanalýza| řešení konkrétních situací účastníků
Kurz nabízíme v rámci Obchodní akademie pro nákupčí nebo si ho můžete zakoupit jen jako samostatný modul.