Mezi rozhodnutím a výsledkem je poměrně složitý vztah. I špatné rozhodnutí může nakonec přinést dobrý výsledek, a naopak. Roli hraje nejen čas a vlivy z externího prostředí, ale především lidé, které pro svůj záměr vedoucí pracovník získá, a nebo ne. Řada firem dnes nehodnotí pracovníky jen za výsledky, ale i za kvalitní rozhodnutí, aktivity a kompetence. Způsob, jakým manažer jedná (styl vedení) se svými lidmi, vede je, komunikuje s nimi, má rozhodující vliv na efektivitu práce pracovních skupin, oddělení a následně celé organizace. Účinný způsob vedení a komunikace zajišťuje, že lidé dávají energii do výkonu a ne do obran, bojů, konfliktů. Kvalita vztahů na pracovišti a důvěra se významně podílejí na našem pracovním úspěchu/neúspěchu.
Motto: „Skutečný lídr nikdy neříká: Měli bychom, mělo by se, …
Jeho reakce na dobrý návrh je: Pojďme do toho!“
Jack Trout
Určeno pro projektové manažery, vedoucí týmů, specialisty či výkonné pracovníky, kteří chtějí efektivněji pracovat se svými lidmi nebo získat inspiraci pro práci s nimi.
Cílem vzdělávacího programu je popsat efektivní a neefektivní způsoby chování manažerů, určovat, jaký styl vedení je vhodný pro určitou situaci (situační management). Účastníci si uvědomí svůj preferovaný styl vedení, budou umět rozlišit, ve kterých situacích je efektivní, a ve kterých situacích je účinnější zvolit jiný styl vedení.