Trénink obchodního jednání a vyjednávání pro nákupčí - 4 denní

Ing. Tomáš Raška
Ing. Tomáš Raška

Tento trénink nabízíme jako cyklus dvou dvoudenních seminářů za zvýhodněnou cenu.

Zakoupením tohoto cyklu získáte účast na seminářích:

Obchodní dovednosti pro nákupčí – 2 denní – 04.03. – 05.03.2024

Trénink vyjednávání pro nákupčí – 2 denní – 25.03. – 26.03.2024

Cyklus Trénink obchodního jednání a vyjednávání pro nákupčí za zvýhodněnou cenu. Termín: 04. - 05.03 2024, 25. - 26. 03. 2024

 

TermínMnožstvíCena bez DPHCena s DPH

Program

1. Obchodní dovednosti pro nákupčí - 2 denní

Program: Základní přístupy k vyjednávání a příprava na vyjednávání, aneb co vše je třeba udělat před usednutím k jednacímu stolu

  • Definice pojmu „vyjednávání“
  • Poziční a principiální vyjednávání – rozdíl mezi nimi, kritéria pro volbu adekvátního stylu vyjednávání
  •  Vyjednávací strategie
  •  Důvody, proč z vyjednávání získáváme méně, než můžeme
  • Výhra-výhra koncept vyjednávání
  • Důsledky (v dobrém i zlém) volby vyjednávacího stylu
  • Členění dodavatelů z hlediska jejich významu, vliv velikosti dodavatele na volbu vyjednávacího stylu
  • Zájmy a postoje ve vyjednávání – význam, použití pro dosažení cílů
  • Fáze vyjednávání – porozumění logické struktuře ještě před vyjednáváním samotným
    • Příprava na vyjednávání
    • Stanovení cílů pro vyjednávání
  • Optimální cíle
  • Alternativní cíle
  • BATNA (postup při nedohodě)
    • Samotné vyjednávání, jeho struktura
    •  Uzavření vyjednávání
    • Analýza vyjednávání
    • Příprava argumentace
    • Příprava reakcí na očekávatelné námitky druhé strany
  • Příprava týmového vyjednávání
    • Osoba hlavního vyjednavače
    • Rozdělení rolí v týmu
    • Sjednocení cílů
    • Definice týmových postupů
    • Řešení nesouladu a neshod v týmu před i během jednání
  • Příprava vizuálních materiálů pro vyjednávání
    •  Prezentace
    •  Tabulky
    •  Grafy
  • Komunikace s partnerem (dodavatelem) před samotným vyjednáváním
    • Vyjasnění agendy
    •  Místo
    • Čas
    • Účastníci jednání
    • Témata jednání
    • Očekávaný časový průběh
  •  Oboustranná příprava – sdílení čísel a faktů, které budou předmětem jednání (odstranění nutnosti debatovat co je vlastně co při samotném jednání)

2.Trénink vyjednávání pro nákupčí - 2denní

Program: Vyjednávání od usednutí k jednacímu stolu až do jeho opuštění a kroky těsně následující

  • Kde jednat – v domácím prostředí nebo u dodavatele? – výhody a rizika
  • Neformální úvod – exkurze do výroby atd.
  • Formální struktura vyjednávání

Příprava jednací místnosti, rozesazení účastníků, občerstvení

Úvod, ice break

  • Uvedení jednání, představení agendy a struktury vyjednávání
  • Práce s vizuálními pomůckami (prezentace, grafy, tabulky)
  • Časový plán jednání

Logická návaznost jednotlivých bodů jednání

Struktura projednávání jednotlivých bodů

  • Definice problému
  • Definice a projednání variant
  • Návrhy, protinávrhy
  • Práce s ústupky
  • Uzavření bodu

Přerušení vyjednávání při nutnosti konzultace v týmu či s nadřízenými

  • Praktické rady pro vyjednávání
  • Nevhodné postupy při vyjednávání – etiketa (odbíhání, zvonění telefonů atd.)

 

Metody výuky

1. Obchodní dovednosti pro nákupčí – 2 denní

Metody výuky: Výuka probíhá velmi interaktivní formou na principu „školy hrou“. Účastníci budou mít možnost seznámit se s konkrétními příklady z praxe i s případovými studiemi a na základě jejich analýzy formulovat závěry přímo využitelné v praxi. Vyzkouší si jednotlivé dovednosti v modelových situacích s následnou videoanalýzou.

2. Trénink vyjednávání pro nákupčí – 2 denní

Metody výuky: Výuka probíhá velmi interaktivní formou – případové studie, modelové situace, videoanalýza, samostatná práce i práce ve skupinách.

Profil lektora
Ing. Tomáš Raška

odborný konzultant s lektorskou i manažerskou praxí

Potřebujete poradit nebo pomoci při nákupu?
Jsme tady pro Vás každý pracovní den od 8:00 do 16:30.
Volajte +420 212 247 824 nebo pište na studiow@pp.cz