Náročná komunikace a zvládání konfliktů ve vedení lidí - 2denní

Mgr. Alena Jáchimová
Mgr. Alena Jáchimová
Řešení sporů a konfliktů není snadné. Pro šéfy je to ovšem nevyhnutelně jedna z primárních rolí. Ať už to je konflikt mezi zaměstnanci, nebo šéf sám je v rozporu s ostatními, je na něm, aby s tím uměl efektivně pracovat. Čekání na to, že se obtíže vyřeší samy, nepomáhá. Stojí víc, než si myslíte. Přehlížené spory snižují produktivitu týmu a dokážou nevratně poškodit pracovní vztahy. Tomu lze snadno předejít. Rozvíjejte své dovednosti a aktivně pracujte s konflikty. Učte
se vytvářet otevřené pracovní prostředí, kde je dovoleno vynikat.
 
Určeno pro vedoucí týmu, projektové manažery, HR profesionály, mentory a interní lektory, od kterých se očekává, že budou usnadňovat na pracovišti obtížné rozhovory.
 
Cíl:
  • Umění vést náročné rozhovory a proměnit konflikty ve zdroj inspirace a učení
  • Rozvinout své komunikační dovednosti a procházet obtížemi s jistotou
  • Zjistit, jak ovládnout emoce dříve, než ovládnou ony vás
  • Dozvědět se, jak vytvářet podmínky pro zdravý konflikt (na pracovišti)
  • Identifikovat jasné kroky na vaší osobní cestě k rozvoji zdravých vztahů
 
TermínMnožstvíCena bez DPHCena s DPH

Program

Seminář poskytuje cenné poznatky a nástroje pro zlepšení dovedností práce s konflikty, zlepšení vztahů a vytváření zdravého a spolupracujícího pracovního prostředí. Vnese více uvědomění do toho, jak zacházet s obtížemi, náročnými situacemi a spory na pracovišti. Učíte se, jak nacházet „pevnou půdu pod nohama“, když vás něco či někdo rozhodí.
 

1. den – odhalíme nejen co je to konflikt a proč kolem něho je tolik různorodých emocí, ale i strategie, jak jsme zvyklí s konflikty běžně a často nevědomě zacházet my sami

  • Role šéfa v práci s obtížemi a konflikty
  • Co je konflikt na pracovišti? – konflikty a nedorozumění, jak vznikají, 5 nejčastějších typů konfliktů na pracovišti (příklady z praxe)
  • Poznáte, že jste v konfliktu? – znaky nezdravých a zdravých konfliktů na pracovišti, nespadněte do „hry na oběť a pachatele“
  • Tři klíče, jak se s konfliktem spřátelit – zkoumání vnitřní síly a zkrocení „ducha“ konfliktu“
  • Pozitivní aspekty konfliktu

 2. den – zaměříme na to, jak s konflikty zdravě zacházet v každodenní praxi, aby přestaly být hrozbou a vedly k růstu a inovacím
 

  • Co je zdravý konflikt: Protihráč nebo spoluhráč?
  • 4 příklady zdravých konfliktů na pracovišti
  • Komunikační dovednosti pro usnadnění práce s konfliktem – radikální otevřenost a jak se sbírá odvaha vyjádřit svůj názor, postoj; vyjádření svých potřeb a požadavků s úctou ke spoluhráči; princip „4PO“ a vedení obtížného dialogu
  • Procvičování situací z praxe s využitím nástrojů pro práci s konflikty

Metody výuky

Forma interaktivního tréninku, modelových situací a následného rozboru. Opírá se o získání prožitku a zpětné vazby ke svému stylu vedení. Trénink je flexibilní a pragmaticky zaměřený na vlastní zkušenost a rozvoj. Vede jej lektorka s manažerskou praxí.

Profil lektora
Mgr. Alena Jáchimová

lektorka managementu a osobnostního rozvoje, koučka

Potřebujete poradit nebo pomoci při nákupu?
Jsme tady pro Vás každý pracovní den od 8:00 do 16:30.
Volajte +420 212 247 824 nebo pište na studiow@pp.cz