Manažer jako mediátor aneb jak pracovat s obtížnými rozhovory a konflikty - 2denní

Mgr. Alena Jáchimová
Mgr. Alena Jáchimová

Rozdílnost, nedorozumění a konflikty a jak s nimi efektivně pracovat?  

Klíčovou myšlenkou semináře je: 

  • že konflikty jsou nevyhnutelnou součástí života,  

  • že nemusí být pouze škodlivé,  

  • že mohou být užitečné, když s nimi umíme zacházet,   

  • že jejich přítomnost je zdravá a jejich absence může být varovným signálem. 

Málokdo miluje konflikty a většina z nás je ani vědomě nevyhledává. Přesto se s nimi setkáváme si to přejete či nikoli. Pokud jste vstoupili do role šéfa či šéfky, očekává se od vás, že budete usnadňovat svým lidem obtížné rozhovory a pomůžete jim projít úspěšně konfliktem, který zabraňuje posunout se a „žere energii, která jinde chybí. Role šéfa po vás chce, abyste se uměli s konflikty vyrovnat a naučili se s nimi efektivně pracovat. 

Cíle: 

  • Poznat, co je konflikt a jak k nim běžně přistupujeme. 

  • Uvědomíte si vlastní omyly při řešení konfliktů. 

  • Proměnit konflikty ve zdroj růstu a učení se, nepřistupovat k nim pouze jako k něčemu, čeho se musíme vyvarovat. 

  • Osvěžit si pravidla nenásilné a přímé komunikace 

  • Dozvědět se, jak vytvářet podmínky pro zdravý konflikt (na pracovišti 

Program 

  • Konflikty a nedorozumění, jak vznikají 

  • Lidský mozek: proč je náchylný k neobjektivitě a konfliktům  
    Rozlišování: Objektivní realita vs. Subjektivní názor 

  • Mýty o zvládání konfliktů a obtíží - Jak jako lidé běžně řešíme obtíže, konflikty  

  • Osobní inventura: Jak přistupuji ke konfliktům, co se mnou konflikty, spory a nesouhlas dělají 

  • Nespokojenost a vnitřní konflikt:

    • Jak nepadat do hry na oběť a pachatele (radikální otevřenost) 

    • Tři klíče, jak se s konfliktem spřátelit

    • Zkoumání vnitřní síly a zkrocení „ducha“ konfliktu 

  • Zvládání emocí a stresu, které obtíže vyvolávají 

  • Odolnost: jak sebe připravit na obtížný rozhovor a posílit vnitřní rovnováhu, aby konflikty nepřerůstaly přes hlavu. 

  • Pozitivní aspekty konfliktu.  

  • Konflikty na pracovišti: Protihráč nebo spoluhráč?  

  • Manažer v roli mediátora, toho, kdo usnadňuje obtížné rozhovory 

  • Proces mediace na pracovišti - Jak postupovat v obtížných situacích 

  • Komunikační dovednosti pro mediaci konfliktu 

    • Jak se sbírá odvaha vstoupit do obtížného rozhovoru

    • Jak naslouchat těm, kteří jsou součástí sporu 

    • Jak odhalit jejich potřeby a zájmy a směřovat k řešení

    • Jak citlivě „zatahat za uši“, když se objeví emoce („berme si to osobně“) 

  • Respekt a úcta: jako hodnoty zdravých vztahů na pracovišti 

  • Procvičování situací z praxe s využitím nástrojů
TermínMnožstvíCena bez DPHCena s DPH

Metody výuky

  • Uvedení do tématu a klíčové poznatky z nejnovějších výzkumůinteraktivní výklad 

  • Učení hrou, drobná cvičení a experimenty, které podpoří sebereflexi a sebepoznání účastníků ve vztahu k tématu 

  • Trénink dovedností a technik v dyádách a triádách 

  • Modelování a řešení situací z praxe, práce se zpětnou vazbou  

  • Příklady a zkušenosti z praxe, diskuse v malých skupinách

Profil lektora
Mgr. Alena Jáchimoválektori@studiow.cz

lektorka managementu a osobnostního rozvoje, koučka

Potřebujete nakoupit rychle a bez registrace? Pomůžeme Vám.
Jsme tu pro Vás každý pracovní den od 8:00 do 16:30.
Volejte +420 606 610 126 nebo pište na studiow@studiow.cz.
Organizační pokyny:
Mapa